Hang loose! - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Chris Seijger - WaarBenJij.nu Hang loose! - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Chris Seijger - WaarBenJij.nu

Hang loose!

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

01 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Palo Alto

Hang loose!

Beste lezers, hier is weer een nieuwe blog over mijn belevenissen hier. Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie commentaar. Jullie reacties waren stuk voor stuk erg leuk om te lezen, en ze vormen zeker ook een motivatie om weer wat leesbaars op papier te zetten!

Het moeilijke aan deze blog schrijven is dat mijn onderzoek ongeveer 80% van mijn tijd in beslag neemt, en dat dat weinig stof oplevert voor deze reisblog. Dit is dan ook meteen de reden waarom ik niet elke week met een update kom.

Naast het harde werken is er gelukkig ook nog tijd voor mooie uitstapjes. Zo kwam Bob uit Canada overgevlogen om een weekje bij te bruinen in Californië. Na Bob op vrijdagmiddag opgepikt te hebben van het vliegveld zetten we koers naar San Diego, 800 kilometer zuidwaarts. De rit dwars door Californië was prachtig. We reden door de droge San Joaquin vallei, waar veel naar landbouw ging, we zagen de skyline van Los Angeles bij nacht, en hadden alle tijd om goed bij te praten. In de nacht kwamen we aan bij Wouter en Anne-Sietske, die net begonnen zijn aan hun tweejarig expat-avontuur in San Diego. Dit weekend kan eenvoudig worden samengevat in 3 werkwoorden: borrelen, surfen, barbecueën. Heerlijk dus! De foto’s geven denk ik een aardige impressie hiervan.
http://picasaweb.google.nl/chrisseijger10

Bob en ik hadden voor de terugweg het plan gevat om langs de kust terug te rijden. Hier zat een klein inschattingsfoutje, aangezien de zogeheten ‘coastal highway’ om de haverklap stoplichten had. Na Venice Beach gezien te hebben - het strand waar Schwarzenegger zijn bodybuilding carrière begon – hebben we nog een mooi stuk langs de kust gereden. Denk aan grillige rotsen, mooie baaien, overal surfers in het water, en ‘deep ocean blue’. Halverwege de middag besloten we toch maar de snelweg richting San Francisco te pakken, omdat we nog niet eens op 1/3 deel van onze oorspronkelijke reisplan zaten… En ik de volgende dag weer moest werken. Ook de trip over de snelweg landinwaarts was prachtig. We zaten heerlijk in de roadtrip modus: cruise control op 75 m/h, lekkere muziek, goede gesprekken afwisselen met slap geouwehoer, ondertussen genietend van het afwisselende landschap.

In de andere weekenden die september had ben ik naar een paar State Park’s en de kust geweest. Hier genoten van de natuur en mooie wandelingen gemaakt. In de parken kan je ook goed beesten spotten. Zo heb ik al kennisgemaakt met een paar slangen, reeën, en een wasbeer! Bang leken ze niet altijd te zijn, waardoor ik een paar ook op de foto heb weten te zetten.

Mijn onderzoek zal ik wel een andere keer wat over schrijven. Alles staat in elk geval op de rails, ik heb al flink wat interviews gehad, en al 3 bijeenkomsten kunnen observeren. Alle vergaarde data ga ik aankomende week lekker analyseren, kijk er nu al naar uit om op mijn fietsje naar de campus te gaan, en lekker achter m’n pc te zitten en wat na te denken.

Ondertussen is het zondagmiddag, en staat er straks een mooie activiteit op het programma. Ik ga met Dennis (de man die in de garage woont) en vrienden van hem naar een concert van de band Furthur. Deze band is opgebouwd rond bandleden van de inmiddels opgeheven band Grateful Dead (gitaar en zang Jerry Garcia). Grateful Dead heeft zijn wortels hier in dit gedeelte van Californië liggen, en Dennis en zijn vrienden zijn helemaal lyrisch over de band, en gaan al 20 jaar lang naar hun concerten toe. Wat ik kan verwachten? Veel hippies, wiet, en een geweldig optreden natuurlijk! Ik ben heel benieuwd, er schijnt een hele scene om de band heen te hangen, soort van hippiekaravaan die met de optredens meereist en hun concertkaartjes kopen door meuk te verkopen aan concertgangers. (snappen jullie het nog?). Nogmaals, ik ben benieuwd. Omdat het nogal ouwe muziek is heb ik maar besloten om ze niet op youtube op te zoeken van tevoren, en me voor 70 dollar te laten verrassen. (laat dat alsjeblieft een indicatie van kwaliteit zijn..)

Dat was het voor nu, het wordt tijd om met Dennis en zijn homies een paar biertjes te doen voordat we richting het concert gaan.

Foto’s die ik tot nu toe gemaakt heb kunnen jullie hier bekijken:
http://picasaweb.google.nl/chrisseijger10

Tot de volgende keer!

Cheers Chris




  • 28 Oktober 2012 - 07:24

    Ger:

    Hey Chris, mooi man wat je daar allemaal aan het doen bent! (sorry, lees het nu pas..) Kun je daar ook mooi hardlopen/fietsen? We missen je op de ijsbaan hoor!
    Veel plezier nog en succes met je onderzoek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Dit is mijn reisblog.

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 8677

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 07 December 2012

promotieonderzoek in de baai van San Francisco

26 November 2009 - 08 Juni 2010

Stage in de Democratische Volksrepubliek Laos

Landen bezocht: