Doordeweeks Nederlander, Scandinaviër in weekend! - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Chris Seijger - WaarBenJij.nu Doordeweeks Nederlander, Scandinaviër in weekend! - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Chris Seijger - WaarBenJij.nu

Doordeweeks Nederlander, Scandinaviër in weekend!

Blijf op de hoogte en volg Chris

02 November 2012 | Verenigde Staten, Palo Alto

Hoi allemaal!

Happy Halloween! Maand nummer 2 zit er al weer op, en de hoogste tijd om enkele belevenissen op deze website te plaatsen. Foto’s van afgelopen weken zijn hier te vinden:

http://picasaweb.google.nl/chrisseijger10

Het concert van the Greatful Dead met Dennis en zijn vrienden was een goede confrontatie met hippies hier uit de omgeving. Denk aan felgekleurde psychedelische shirts en broeken, vrouwen met flink wat tabak onder de oksels, wiet wiet wiet, en paddenstoelen. Gelukkig was de muziek ook onderhoudend, de band had de oudjes van toen slim gemixt met energieke drums en een goede pianist.

Met mijn onderzoek binnen het South Bay Salt Pond Restoration Project gaat het goed, en ik geniet van de dagen dat ik op de campus van Stanford kan zijn. Enkele foto’s in het album laten hopelijk zien waarom de lunchwandelingen hier heerlijk zijn! Over een andere cultuur gesproken, een collega PhD onderzoeker, waarvan ik dacht dat hij even oud als ik was, had een foto van zijn vrouw en hun zes kinderen…tsjah.. je moet wat als je uit Utah komt. Heb hem maar niet gevraagd of hij mormoons is.. En hij was (al?) 34.

Afgelopen maand was het doordeweeks hard werken, en in het weekend erop uit met mijn Impala. Zo ben ik een weekendje gaan kamperen in de Big Sur. Met een geleend tentje van Dennis overnachtte ik in één van de vele state parcs. ’s Nachts had ik het nog even een uurtje goed koud, doordat er geen buitentent bij de tent zat.

Doordat ik deze maand ook wat meer tijd kon doorbrengen op de campus kon ik ook wat beter socializen met de mensen hier, en op zoek gaan naar mensen die er ook in het weekend op uit willen trekken. Hierin ben ik meer dan geslaagd, er is hier namelijk een groep Scandinaviërs die hier ook tijdelijk zitten. Hierdoor heb ik de laatste weekenden veel met Finnen Zweden Noren en Denen opgetrokken, en hang ik altijd maar het verhaal op dat wij Friezen eigenlijk net zo barbaars, of beschaafd als de Vikingen zijn.

Zo ben ik met een aantal van hun naar Sequoia National Park geweest. Hier de grootste levende boom ter wereld gezien (1487 m3 hout, 84 m hoog, 7.7 m diameter, 2200 jaar oud), en ook zwarte beren! Echt super gaaf om de beren te zien. ’s Avonds bij het motel konden we nog van heel dichtbij een hert zien met een enorm gewei. Gelukkig waren er geen auto’s toen hij de weg overstak. Een ander tripje bracht me naar gold country, waar in 1850 goudwinning en goudkoorts een grote vlucht namen. Na in een Western winkel een cd’tje van Johnny Cash gekocht te hebben zat de stemming er helemaal goed in.

Met diezelfde Scandinaviërs ben ik naar dé football derby geweest, Stanford tegen Berkeley. Het werd een mooi dagje in Berkeley, waar ‘we’ Cal versloegen. Gek genoeg waren er helemaal geen beledigende spreekkoren, waar ik me nu juist op verheugd had. Er werd niet heel veel meer geroepen dan Beat Cal/Stanford.. wel werd het leuk toen we op het eind supporters konden uitzwaaien, die het einde van de wedstrijd niet meer wilden zien.. Wat wil je ook, 4x15 minuten spel worden uitgesmeerd over 3.5 uur, en dan ook nog verliezen..

Afgelopen maand heb ik ook afscheid moeten nemen van mijn Impala, omdat bleek dat de afgesproken huurprijs voor 1 maand gold, en niet voor 3. Dat was even slikken, maar ondertussen ben ik geswitched van verhuurder, en rijdt nu een gloednieuwe Honda Sonata. Deze is denk ik nog wat groter dan de Impala, maar heeft een eco-knopje waardoor ik toch zo’n 32 mijl per gallon kan rijden. Hier nog een leuk weetje: California heeft de hoogste brandstofprijzen, doordat de staat zulke hoge eisen stelt aan de brandstof, dat gewone raffinaderijen dit niet simpel kunnen produceren.

Naast werk en weekendjes weg zorgt de strijd tussen Obama en Romney voor het nodige vermaak, evenals de winst van de SF Giants in de world series. Vandaag was de huldiging in San Francisco, schijnt dat er 1 miljoen fans langs de route stonden! Ik was met mijn prof bij een ander feestje binnen mijn project vandaag, het was groot feest omdat er een dijk doorgestoken werd (ja daar zit enige ironie met Sandy aan de westkust..).

Nog één ding wil ik kwijt hier over het weer, het is hier fantastisch. Afgelopen weekend voornamelijk in slippers en zwembroek rondgelopen, en dat gevoel was simpelweg heerlijk. Aankomend weekend belooft het kwik weer boven de 26 graden Celsius te stijgen. Maar, het regent hier ook af en toe. En er schijnt een griep epidemietje te zijn.. Goed, ik denk dat er wel weer genoeg op papier staat. Bedankt voor jullie reacties en e-mails, erg leuk om een beetje te horen wat er allemaal gebeurt.

Foto’s die bij dit verslag horen kun je hier vinden:

http://picasaweb.google.nl/chrisseijger10

Have a good one!

  • 05 November 2012 - 15:57

    Inge:

    Foto's zien er goed uit!!! en wat ben je bruin!!! (jaloers!!)
    heel veel kusjes!

  • 07 November 2012 - 16:59

    Paula Berning:

    Interessant om je verslag te lezen.
    En nog bedankt voor je kaartuit Californie.
    Groetjes van ons.

  • 15 Januari 2013 - 07:05

    Roos:

    Hallo Chris,
    Kan het kloppen dat jij voor het reizen in Utrecht hebt gewoond? Ik heb bij mij thuis een brief vanuit een ander land ontvangen met jou naam erop..achterop staat: Water water everywhere and not a drop to drink....Klinkt bekend? Kan deze brief voor jou zijn?
    Groeten Roos Kruger

  • 28 Januari 2013 - 19:49

    Chris:

    Dag Roos,

    Ik lees je berichtje nu pas, maar ik heb inderdaad in utrecht gewoond, en ondertussen woon ik ergens anders in utrecht. Je kunt mij wel even mailen op christianseijger@hotmail.com, dan kijk ik of ik even langs kan komen of dat jij hem doorstuurt.

    Bedankt voor je bericht in elk geval!

    groeten Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Dit is mijn reisblog.

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 1277
Totaal aantal bezoekers 8664

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 07 December 2012

promotieonderzoek in de baai van San Francisco

26 November 2009 - 08 Juni 2010

Stage in de Democratische Volksrepubliek Laos

Landen bezocht: